Tijekom listopada obilježavamo mjesec svjesnosti o disleksiji.
Disleksija predstavlja specifičan oblik poremećaja čitanja, a ujedno je i najčešća poteškoća u učenju. Disleksija kod djece nije uvijek ista. Različita djeca mogu imati različite simptome, no neki od
osnovnih simptoma uključuju probleme s brzinom, preciznošću i tečnošću čitanja, kao i razumijevanjem pročitanog.
U sklopu disleksije mogu se javiti i druge poteškoću u vidu otežanog računanja, pada koncentracije te hiperaktivnost. Disleksija nije problem inteligencije. Ova djeca mogu biti prosječne inteligencije ili i natprosječne inteligencije. Kod djece s disleksijom javlja se problem u obrađivanju slušnih i vidnih podataka, ali ne i u samoj sposobnosti da vide i čuju. Ona nije prolazna i predstavlja cjeloživotno stanje.
Važno je što ranije početi s čitanjem naglas i razgovarati o pročitanom kako biste pomogli djetetu da što više razvija svoj rječnik. Za bolje praćenje i razumijevanje pročitanoga mogu
pomoći audiosnimke knjiga ili priča, gledanje ilustracija te čitanje teksta u malim količinama. Grafički organizatori (umne mape, dijagrami, konceptualne mreže…) su nastavno sredstvo koji
vizualno prikazuju informacije tj. proces razmišljanja. Većina djece s disleksijom vizualnog je stila učenja, stoga su vizualna sredstva djeci dojmljiva i zabavna, a učitelji i roditelji ih mogu
smišljati i dizajnirati sami.
DND kutić provodimo u okviru programa „Kolibrići na kvadrat“. Ovaj program financira Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. Sadržaj ovog izloška u isključivoj je odgovornosti Udruge i ne odražava nužno stajalište Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.